10.01.2022
2021. gads HAGBERG daudzdzīvokļu dzīvojamo māju segmentā ir bijis veiksmīgs, pateicoties dažādiem iemesliem, bet visvairāk – daudzdzīvokļu dzīvojamo māju pārvaldīšanas komandas darbinieku entuziasmam par savu darbu!
“2021. gada lielākais ieguvums ir daudzdzīvokļu dzīvojamo māju pārvaldīšanas komandas paplašināšanās, kuras mērķtiecīgais un profesionālais darbs rezultējies ievērojamā klientu skaita pieaugumā!
Pozitīvi tiek novērtēts arī līdz šim veiktais darbs HAGBERG esošo klientu objektos, līdz ar ko jaunie klienti HAGBERG uzrunā pēc rekomendācijām – 2021. gadā dzīvokļu īpašnieku skaits, kuri uzrunāja HAGBERG sagatavot pārvaldīšanas pakalpojumu piedāvājumus savam īpašumam, salīdzinot ar 2020. gadu, ir pieaudzis par 75%. Arī esošie sadarbības partneri, daudzdzīvokļu dzīvojamo māju attīstītāji, uztic HAGBERG pārvaldīšanai savus jaunos dzīvojamo māju projektus.
Joprojām neapmierinātība ar sniegto pakalpojumu kvalitāti dzīvojamo māju pārvaldīšanas nozarē ir ļoti augsta, kas ir bijis arī par iemeslu klientu skaita pieaugumam – vairāk nekā puse no saņemtajiem klientu pieprasījumi sākas ar vārdiem “neapmierina esošais pārvaldnieks un vēlamies saņemt pārvaldīšanas piedāvājumu”, stāsta Jurģis Buliņš, HAGBERG dzīvojamo māju pārvaldīšanas vadītājs.
Dzīvokļu īpašnieki ir sākuši nopietnāk izvērtēt pārvaldīšanas pakalpojumu sniedzēju sagatavotos piedāvājumus – finanšu piedāvājumu, pārvaldīšanas pakalpojumu līgumu, atsauksmes. Šāds 360° izvērtējums no dažādiem skatu punktiem – tehniskais nodrošinājums, uzņēmuma apgrozījums, publiskais tēls, reputācija u.c., noteikti ir ārkārtīgi nozīmīgs ieguvums jau šobrīd, lai daudzdzīvokļu dzīvojamo māju pārvaldīšanas tirgus veidotos līdzvērtīgāks un netiktu kropļots ar nepamatoti zemo cenu piedāvājumiem, un dzīvokļu īpašnieki iegūtu tiešām kvalitatīvu īpašuma pārvaldīšanas pakalpojumu, kas atbilst maksātajai pārvaldīšanas maksai.
“Viennozīmīgi 2021. gads ir iezīmējis pozitīvu tendenci – dzīvokļu īpašnieki ir palikuši drosmīgāki un zinošāki, un pie neapmierinošas pakalpojuma kvalitātes viņi vairs nav gatavi samierināties ar saņemto pakalpojumu tikai zemākās cenas dēļ. Protams, vēl joprojām ir daļa klientu, kuri organizē pārvaldīšanas pakalpojumu konkursu tikai ar vienu mērķi – zemākā cena.
Liela daļa dzīvokļu īpašnieku “vienā katliņā” liek pārvaldīšanas un komunālo pakalpojumu ikmēneša izmaksas, neskatoties uz to, ka pārvaldniekam nav iespējas, piemēram, ietekmēt regulatora apstiprinātos siltumenerģijas un sadzīves atkritumu izvešanas tarifus. Un šis joprojām ir dzīvojamo māju pārvaldīšanas nozares viens no lielākajiem izaicinājumiem.
Šobrīd, kad praktiski visu komunālo pakalpojumu sniedzēju pakalpojumu ikmēneša izmaksas ievērojami pieaugušas, sarunās ar dzīvokļu īpašniekiem jau esam saņēmuši pirmos pieteikumus, kur klienti satraukušies par ikmēneša kopējā rēķina pieaugumu un klusi cer, ka pārvaldnieka maiņa varētu atgriezt rēķinus iepriekšējā apmērā, kas, diemžēl, nav iespējams tikai ar pārvaldnieka maiņu. Lai samazinātu ikmēneša izdevumus, īpašniekiem būtu jālemj un jāvienojas par sadzīves atkritumu šķirošanu, pilno vai daļēju īpašuma renovāciju utt.”, skaidro Alla Bērziņa, HAGBERG dzīvojamo māju pārvaldīšanas pakalpojumu pārdošanas vadītāja.
Liels paldies dzīvojamo māju dzīvokļu īpašnieku kopībām, kas 2021. gadā lēma par sadarbību ar HAGBERG!